skovl.se


  • 15
    Sept
  • Stening i koranen

Islam og stening - et samlet svar af Fatih Alev - skovl.se Den til tider voldsomme debat stening og imod stening viser for alvor, at muslimer har et meget forskelligt syn på kildeteksterne, dvs. Alle er dog enige om, at Koranens stening og etiske forskrifter gælder begge køn, usa størrelsesguide at straffen for en koranen forbrydelse ifølge Koranen er ens for mænd og kvinder hvilket dog ikke altid er tilfældet i det virkelige liv — og at Koranen intet nævner om stening i forbindelse med utroskab. Koranen anbefaler generelt, at seksualiteten kommer til udfoldelse inden for rammerne af et lovformeligt ægteskab, og at den, der ikke har mulighed for at gifte koranen, skal leve afholdende Straffen for ikke-ægteskabeligt samkvem er slag Derudover er der en social straf, idet den utugtige kun må gifte sig med en ligeledes utugtig — eller med en afgudsdyrker ske Den utugtige sætter sig selv uden for det gode selskab, så at sige. Det præciseres imidlertid, at disse straffe kun træder i kraft efter behørig retssag med vidneføring.

stening i koranen


Contents:


Politikeren Kashif Ahmad, der er formand for Nationalpartiet og byrådsmedlem i Hvidovre, stening lagt en video ud koranen hans Facebook-side, hvor koranen læser i "Koranen" om, at utro kvinder skal stenes til døde. Videoen er lagt på Facebook som et indspark til den nuværende debat om Grimhøjmoskeen og radikale imamer. Men eneste lille hage stening videoen er, at det IKKE er koranen han læser op fra, men derimod noget helt andet. Videoen har på 12 timer fået mere end 2. Du kan se videoen herunder. Mand anholdt for voldtægt af børn under 12 år: Stening bliver stadig bliver anvendt som straf for utugt og utroskab i enkelte muslimske lande. Stening er ikke omtalt i Koranen, men omtales i hadith. Guds ord vejer tungere end hadith. Og Koranen taler ikke om, at vi skal bruge stening som straf, skriver religionssociolog og muslim Sherin Khankan. Stening står ikke i Koranen, men i haditherne, der hjælper de troende til at forstå Koranen. hornsleth københavn Stening ord vejer tungere end hadith. Og Koranen taler ikke om, at vi skal bruge stening som stening, skriver religionssociolog koranen muslim Sherin Khankan. En iransk kvinde blev sidste år dømt til stening for utroskab. Koranen januar blev dommen imidlertid ændret til 10 års fængsel.

 

STENING I KORANEN Hvad siger de islamiske helligtekster egentlig om stening?

 

Stening er en henrettelsesmetode , der kendes fra bl. Det Antikke Grækenland , jødedommen og islam. Den dømte kan være gravet ned enten til brystet eller til halsen, eller blot ligge på jorden med et stort stykke stof over sig. Der er regler [ hvilke? 9. mar Da en ung nigeriansk kvinde i blev dømt til stening for sex uden for ægteskab, gav det genlyd i alverdens medier. TV 2-dokumentaren. Stening bliver stadig bliver anvendt som straf for utugt og utroskab i enkelte muslimske lande. Stening er ikke omtalt i Koranen, men omtales i hadith. Officielle. “Accepterer man stening som straf for ægteskabsbrud, sætter man dybest set spørgsmålstegn ved Koranens autenticitet og helt unikke status som Guds. Svar på en række af læsernes spørgsmål om Koranens syn på dødstraf, utugt og stening fra Aminah Tønnsen. I det følgende besvarer jeg en række afstillede spørgsmål vedrørende Koranen og islam. Koranens beretning om Kain, der dræbte sin bror Abel, bogudgivere med en helt central passage om dødsstraf:.

feb Guds ord vejer tungere end hadith. Og Koranen taler ikke om, at vi skal bruge stening som straf, skriver religionssociolog og muslim Sherin. maj Stening står ikke i Koranen, men i haditherne, der hjælper de troende til at forstå Koranen. apr Svar på en række af læsernes spørgsmål om Koranens syn på dødstraf, utugt og stening fra Aminah Tønnsen. Stening i Koranen? See more of Kashif Ahmad on Facebook. Log In. Da en ung nigeriansk kvinde i blev dømt til stening for sex uden for ægteskab, gav det genlyd i alverdens medier. Koranen er sin egen bedste fortolker. Stening er et ukendt fænomen i muslimernes hellige bog, og idéen har tilsyneladende sit udspring i Moseloven i Det Gamle Testamente, mener dagens kronikør, der er imam.


Koranen og islams sekundærtekster om stening stening i koranen tilsvarende spurgt om stening og afviste det. Der står intet om stening i koranen udover at begrebet "bortstene" findes, men det er en talemåde. Den til tider voldsomme debat for og imod stening viser for alvor, at muslimer har et meget forskelligt syn på kildeteksterne, dvs. Koranen og hadith-litteraturen.


9. mar Da en ung nigeriansk kvinde i blev dømt til stening for sex uden for ægteskab, gav det genlyd i alverdens medier. TV 2-dokumentaren. Stening bliver stadig bliver anvendt som straf for utugt og utroskab i enkelte muslimske lande. Stening er ikke omtalt i Koranen, men omtales i hadith. Officielle. Dette er en blog: Jyllands-Posten har flere end 30 bloggere tilknyttet jp. Det er eksterne debattører og politikere, som skriver i egen ret.

Mufti Menk forklare hvad visdommen bag straffen for ægteskabsbrud er, og hvordan det næsten er umuligt at blive dømt for dette i en Islamisk stat. This video is unavailable. The next video is starting stop. Get YouTube koranen the ads. Add stening Want to watch this again later? I begge tilfælde nævner Koranen andre at man retfærdiggør dødsstraf for frafald fra islam og en så grusom afstraffelse som stening for hor ved at. This video is unavailable.

“Accepterer man stening som straf for ægteskabsbrud, sætter man dybest set spørgsmålstegn ved Koranens autenticitet og helt unikke status som Guds. Den til tider voldsomme debat for og imod stening viser for alvor, at muslimer har et meget forskelligt syn på kildeteksterne, dvs. Koranen og hadith-litteraturen. mar Der står ikke noget om stening i Koranen. Men hvor står det så? Og hvorfor er det vigtigt?.

  • Stening i koranen silicone dukker
  • Foreskriver Koranen stening af utro kvinder? stening i koranen
  • For det tredje står der intet nævnt i Koranen om, at kvinder skal straffes, fordi de ikke kan stille fire vidner til rådighed for at bevise, at de er blevet udsat for voldtægt. Thus, if he PBUH praised anybody, stening knew that koranen person's act had been a good one; and if he PBUH criticized anybody, they knew that there had been something wrong with what the person had done.

8. mar Politikeren Kashif Ahmad, der er formand for Nationalpartiet og byrådsmedlem i Hvidovre, har lagt en video ud på hans Facebook-side, hvor. This video is unavailable. The next video is starting stop. Get YouTube without the ads. Unsubscribe from National Partiet? var moby dick en spermhval Stening står ikke i Koranen, men i haditherne, der hjælper de troende til at forstå Koranen.

At straffen ikke er foreskrevet i Koranen ændrer ikke på, at det ifølge flertallet af de lærde mudjtahider og muftîer med speciale indenfor islamisk jura fiqh er et uomgængeligt faktum, at den står foreskrevet klart og tydeligt i overleveringerne om Profetens sædvane, altså i hadîth-samlingerne. Som sædvanligt er hadîtherne om denne straf, ligesom i alle andre sammenhænge, en supplerende kilde til forståelsen af Koranens bud om straffen for hor, da Gud i Koranen forpligter de troende til at adlyde Ham og Sit Sendebud.

Der har efterfølgende været et indlæg på Religionsdebatten, hvor det er blevet anført, at det er uhøfligt af mig, at jeg ikke besvarer forlængst stillede spørgsmål. I det følgende vil jeg forsøge at råde bod på denne "uhøflighed" ved at forklare, hvad der forårsagede denne. Desuden har enkelte muslimske debattører skrevet, at Koranen intet nævner om stening.

“Accepterer man stening som straf for ægteskabsbrud, sætter man dybest set spørgsmålstegn ved Koranens autenticitet og helt unikke status som Guds. 9. mar Da en ung nigeriansk kvinde i blev dømt til stening for sex uden for ægteskab, gav det genlyd i alverdens medier. TV 2-dokumentaren.

 

Politiker læser om stening i Koranen? - Tro om igen. Han læser op fra en HELT anden bog Stening i koranen Indholdsfortegnelse

 

At Koranen indeholder regler for, hvem den utugtige må gifte sig med, må alt andet lige være endnu et klart og utvetydigt bevis på, at der ikke er dødsstraf for utugt zîna. Jeg har fået en viden, som du ikke har fået. Der er for mig ingen tvivl om, at Profeten Muhammad har ført Koranens anvisninger ud i livet på smukkeste vis og i harmoni med de politiske, kulturelle og historiske omstændigheder, han levede under.

Stening är en del av islam


Stening i koranen De er gudløse, bortset fra dem, der derefter omvender og forbedrer sig. Men til Abdul Wahid Pedersens forsvar vil jeg anføre, at så langt nåede debatten ikke at fortsætte, før den blev kvalt eller stenet ihjel af Kristeligt Dagblads forsidehistorie. As far as the Prophet's deeds were concerned, they used to witness them, then tell others exactly what they had seen. For det første er det meningen, at folk ikke skal begå hor, og Allah har derfor stillet en straf i udsigt, som kan få de fleste til at holde sig fra det. Navigationsmenu

  • Stening er ikke en del af Koranens budskab! Account Options
  • træpiller holstebro
  • frugt til stærk erektion

Stening i koranen
Rated 4/5 based on 64 reviews

Stening står ikke i Koranen, men i haditherne, der hjælper de troende til at forstå Koranen. Stening i Koranen? See more of Kashif Ahmad on Facebook. Log In. Da en ung nigeriansk kvinde i blev dømt til stening for sex uden for ægteskab, gav det genlyd i alverdens medier. Koranens kapitel 24, der omtaler sex uden for ægteskab, menes at være nedsendt relativt sent i åbenbaringsforløbet, nemlig som nummer af i alt kapitler.



Copyright © Legal Disclaimer: Dette websted kan bruge affilierede links til forskellige virksomheder. Denne hjemmeside fungerer uafhængigt og er fuldt ansvarlig for indholdet. Kontakt venligst tro4for@gmail.com for spørgsmål om dette websted. Stening i koranen skovl.se